Same thing again..

Biologi, för tillfället om människokroppen! Eftersom jag faktiskt tycker att det är intressant att veta hur vi funkar så ska det väl kunna gå bra på provet imorgon! Även fasst jag blir galen av nervositet varje gång jag tänker på att det är prov imorgon och jag sitter här som vanligt, jag stjuter nämligen alltid upp saker som den idiot jag faktiskt är! Jaja, vi får väl hoppas att det blir något bra av det hela!

Dagen idag har varit rolig men dålig på samma gång! Spännande? I know! Dagen började bra med att träffa mina underbara vänner, med musik som första lektion (går ju faktiskt musikskola) och en kvarts sovmorgon. Fantastiskt! Jaja, vi sjöng massor av olika låtar med någon människa från USA som reser omkring världen över och undervisar i musik, man blir hursomhelst galet nervös av honom (Inte på ett bra sätt!)! Vi har konsert på måndag, med denna människa, på nio olika låtar varav två vi fick noter på förra veckan, en är ganska svår med många skumma akord och rytmiska saker. Och efterssom det var lite speciellt idag så fick vi inte vår vanligtvis 45 minuters långa rast på morgonen utan hade musik istället! 
Efter det fick vi se på film på hemkunskapen, om klädtillverkning, det var lite deprimerande att få veta hur mycket barnarbete och dåliga arbetsförhållanden som faktiskt existerar än idag, främst i östvärlden! Men jag kunde inte låta bli att lägga märke till en sak på filmen, det var en flicka från indien, hon jobbade som sömmerska om jag kommer ihåg rätt, och flickan fick ca 90 kronor svenka- riksdaler i månaden!! Helt sjukt! Hursom helst, efter den lilla futtiga lönen drog de bort både skatt och mat pengar, då fick hon 70 kronor, alltså fick hon både mat och betalade skatt för 20 svenska kronor, lite annorlunda än våra ekonomiska förhållanden! 

Men Jenn fick åka hem för att hon inte mådde bra, väldigt dumt om hon blir sjuk efterssom hon ska på Pinks konsert imorgon.. Jag kan inte beskriva hur avundsjuk jag är! På Franskan, inget speciellt roligt ämne, väldigt tragiskt att jag inte gillar franska efterssom halva min släkt bor i Frankrike.. I alla fall fick vi tillbaka våra franskaprov.. Horrible!
Nu ska jag lämna denna hemska tids- slukare och göra vettiga saker istället, hur bra det nu går! Resten av kvällen består av snabbnudlar, biologi och jobbig lillebror!


Ha det bäst! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0